Finalisten NRW Marketingprijs 2012
De vier finalisten van de verkiezing voor de NRW Marketingprijs 2012 zijn bekend. Deze prijs gaat naar het winkelcentrum met de beste marketingcampagne. De vier finalisten zijn: De Aarhof in Alphen aan den Rijn, Stadshart Amstelveen, Entre Deux in Maastricht en Rosada Factory Outlet in Roosendaal.
NRW Jaarcongres
Tijdens het 26ste NRW Jaarcongres op 5 april 2012 zal de winnaar van de 2e NRW Marketingprijs bekend worden gemaakt. De winnaar krijgt een bijzondere sculptuur en een wandplaquette voor het winkelcentrum. Dit jaar krijgen de circa 450 gasten van het jaarcongres de gelegenheid om zelf hun voorkeur bekend te maken. Het publiek kan namelijk tijdens het jaarcongres zelf stemmen op de finalisten. De finalist met de meeste stemmen wint de 1e NRW Publieksprijs. De doelstelling van de prijs is om binnen het winkelvastgoed meer erkenning te geven aan marketing van winkelcentra. NRW wil daartoe marketingcampagnes en onderdelen hiervan die het meest innovatief zijn geweest. Op www.nrw.nl/marketingprijs zijn de campagnes te bekijken.
Effectiviteit
Bij de jurering worden er punten toegekend op het gebied van planning / strategie, kwaliteit van de uitvoering, creativiteit, prijs/kwaliteit, kosten/effectiviteit, (meetbare) resultaten, duurzaamheid – mvo en samenwerking in het marketingproces. Tijdens het NRW Jaarcongres zullen de finalisten filmisch in beeld worden gebracht. De jury van 2012 wordt voorgezeten door Jacques Sinke (directeur MAB International).